.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در نشست خبری نماینده آمل با خبرنگاران ؛
روایت جدید یوسفیان از تخلفات بانکی تا دست‌های پشت پرده برای برکناری بهمنی
شمال نیوز: نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی روایت تازه‌ای از تخلفات بانکی و دست‌های پشت پرده برای برکناری بهمنی را بیان کرد.
روایت جدید یوسفیان از تخلفات بانکی تا دست‌های پشت پرده برای برکناری بهمنی

به گزارش شمال نیوز ، عزت‌الله یوسفیان امروز در نشست خبری به سوالات خبرنگاران در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی پاسخ داد.

وی با اشاره به اینکه تورم در کشور طی دو مرحله رخ داده است، بیان داشت: این امر موجب بی‌ارزش شدن پول ملی و تورم شد.

یوسفیان با تاکید بر اینکه اسکناس موجود در جیب ما یک کاغذ است، ولی اینگونه نیست که دولت هر چقدر بخواهد بتواند از آن چاپ کند، تصریح کرد: هر کاغذی که به عنوان پول چاپ می‌شود باید پشتوانه داشته باشد که پشتوانه پول همان طلاهای موجود در بانک مرکزی و جواهرات است و در صورت دیگر اگر بدهی کشور داشته باشد که در شش ماه آینده وصول شود به پشتوانه آن نیز می‌توان اسکناس چاپ کرد.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه زمانی که خاتمی کشور را تحویل داد هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود داشت، افزود: امروز نقدینگی کشور 450 هزار میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه زمانی که کشور در هشت سال جنگ قرار داشت ارزش ریال به این اندازه بی‌ارزش نشده بود، یادآور شد: این امر شرایط سختی را برای اقتصاد کشور به دنبال داشت.

بانک‌ها بدون نظارت تراول چاپ کردند

یوسفیان با اشاره به دلایل بی‌ارزش شدن پول ملی بیان کرد: در سال گذشته به یکی از روسای بانک مرکزی گفته شد که باید برود و تا ابلاغ وی اجرا شود، سه ماه طول کشید در این مدت 18 بانک دولتی و خصوصی بدون نظارت رها شدند و شروع به چاپ تراول کردند که خوشبختانه این تراول‌ها امروز جمع شده است.

وی افزود: در این زمان ناگهان کشور با حجم گسترده‌ای از پول بدون پشتوانه روبه‌رو شد که بزرگترین ضربه را به اقتصاد کشور زد.

عضو کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ضربه سنگین‌تر به پول ملی زمانی وارد شد که 42 میلیارد دلار که به اندازه درآمد نفتی سه سال کشور است را به 18 بانک کشور دادند، گفت: زمانی این امر رخ داد که ارز دارویی و ارز دانشجویی قطع شده بود و مردم در کوچه و خیابان به دنبال دلار بودند.

بانک‌های خصوصی چمدان‌های دلار را در بازار آزاد فروختند

وی ادامه داد: در این بین بانک‌های دولتی و خصوصی چمدان‌های خود را پر ارز دولتی کردند و در خیابان‌ها به قیمت آزاد فروختند و اینگونه بسیاری از بانک‌های خصوصی ثروت سرسام‌آور کسب کردند.

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با تاکید بر اینکه بانک‌ها هیچ وقت در ایران ورشکست نمی‌شوند چون تمام قراردادها را به نفع خود می‌بندند، یادآور شد: بسیاری از این بانک‌هایی که یک باره ثروتمند شدند در دبی ساخت و ساز کرده بودند، اما کاهش قیمت ساختمان دراین کشور این بانک‌ها را در آستانه ورشکستگی قرار داده بود که با این روش موفق شدند از ورشکستگی جلوگیری کنند.

بانک‌ها بگویند 42 هزار میلیارد دلار را چه کردند

وی با اشاره به اینکه این بانک‌ها دلارهای مورد نیاز دانشجویان و بیماران را هزینه کردند، تصریح کرد: ما فقط یک چیز به این بانک‌ها گفتیم و این بود که فقط بگویند با این دلارهای دولتی که گرفتند چه کردند.

یوسفیان افزود: یکی از این مدیران بانک‌ها به من گفت سهامداران بانک‌های ما آدم‌های بزرگی هستند و مردم کوچه و خیابان نیست که بتوانید فشار بیاورید.

بهمنی قربانی ایثار خود شد

وی بیان داشت: در این میان بهمنی رئیس کل بانک مرکزی تنها یک کار خوب انجام داد و آن این بود که پول‌هایی که به عنوان ذخیره بانک‌ها نزد بانک مرکزی است را بلوکه کرد تا بتواند بخشی از زیان‌ها وارد شده به دلار را جبران کند.

این نماینده مجلس اظهار کرد: همین شد که ظرف یک هفته حکم انفصال از خدمت بهمنی را دادند، در حالی که وی واقعا ایثار کرده بود اما دیوان محاسبات اینگونه رفتار کرد.

وی با اشاره به اینکه امروز بهمنی عملا رئیس کل بانک مرکزی نیست و به دلیل اینکه به حکم اعتراض کرده است باقی مانده است، یادآور شد: این نتیجه همان تهدیدی است که مدیرعامل یکی از بانک‌های کشور به بنده گفته بود و واقعا متاسف شدیم که وقتی مدیری برای خزانه کشور اینگونه ایثار می‌کند دست‌های پشت پرده ریشه او را نابود می‌کند.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باز پس گرفتن عدد 42 هزار میلیارد دلار از این بانک‌ها کار کمی نیست، افزود: به دلیل این تخلفات است که گفته شد بانک‌های خصوصی دیگر حق اضافه کردن شعب را در شهرها ندارند.

وی گفت: بهمنی در بلوکه کردن حساب ذخیره بانک‌ها خلاف قانون عمل کرد اما این در برابر تخلفاتی که بانک‌ها کردند رقمی نیست و این مبلغ حتی 15 تا 20 درصد پولی نیست که این بانک‌ها از حساب دولت به جیب خود زدند.

به دنبال حل مشکل بهمنی هستیم

یوسفیان‌ملا با اشاره به اینکه بارها به مدیران عامل بانکی که تهدید کردند گفتم که اگر کاری هم از پیش نبرم تمام مسائل را در رسانه‌ها مطرح می‌کنم، یادآور شد: مردم باید بدانند که بهمنی در شرایطی بد عمل کرد اما در این بخش که توانست حساب بانک‌ها را پس بگیرد، از خود ایثار کرد و نباید اجازه داد که با کسی که با تخلف مقابله می‌کند، اینگونه رفتار شود.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال از میان برداشتن این مصوبه بر علیه بهمنی هستیم، افزود: رای بهمنی در دادگاه تجدید نظر دیوان محاسبات در حال رسیدگی است.

این نماینده مجلس بیان داشت: پیگیر کار بهمنی هستیم تا نشان دهیم تهدید افرادی مانند برخی اعضای هیئت مدیره و مدیران عامل بانک‌ها نتواند چرخه اقتصادی کشور را به ضرر مردم بچرخاند. /فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 31 خرداد 1392
به عنوان یک آملی از کم سوادی و بی اطلاعی نماینده شهرمان،شرمنده هستم.
آقای یوسفیان چه اشکالی دارد قبل از هر صحبتی کمی مطالعه نموده یا از نظرات این همه دانشمند و فرهیخته آملی استفاده کنید تا در یک مصاحبه چند سطری این همه غلط را مرتکب نشوید.
آقای یوسفیان، چند دهه است که کشورها دیگر از پشتوانه طلا و جواهر برای پول استفاده نمی کنند.اطلاعات دوران تحصیلات ابتدایی خود را به روز کنید.
آقای یوسفیان،می دانید چهل و دو هزار میلیارد دلار یعنی چه؟
آقای یوسفیان،نقدینگی زمان جناب آقای خاتمی بیش از سی برابر آن چه که شما گفتید بود.
آقای یوسفیان،دفاع تمام قد از آقای بهمنی که پول ما را به این روز سیاه انداخت،چه معنایی دارد؟
آقای یوسفیان....
حیف که آمل از نظر نماینده هیچ وقت شانس نياورد،هیچوقت افراد با سواد در آمل رای نياوردند.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.049 seconds.